بلاگ

نوشته بلاگ

پیش بینی قیمت طلا تا عید 1403

 

در بین فلزات گران‌بها، پیش بینی قیمت طلا همیشه برای سرمایه‌گذاران، معامله‌گران و حتی اغلب مردم اهمیت فراوانی دارد. در واقع، در کنار دلار، روند قیمت طلا تا پایان سال به ما نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی به چه سمتی خواهد رفت و ارزش پول ملی ما در این اقتصاد چگونه خواهد بود. همچنین، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ به افرادی که قصد خرید و فروش این فلز گران‌بها را دارند، چشم‌اندازی را ارائه می‌کند تا برای معاملات خود تصمیم درستی را بگیرند.

 

به همین خاطر، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال، به‌سراغ روند قیمت طلا تا پایان سال رفته‌ایم تا ببینیم که کارشناسان بر اساس نمودار قیمت طلا، آینده این فلز گران‌بها را چگونه می‌بینند. علاوه‌بر آن، در این مطلب سعی خواهیم کرد تا پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 و سال‌های آتی را نیز در اختیارتان بگذاریم. پس با ما همراه باشید.

 

 

 

چرا پیش بینی قیمت طلا در سال 1403 اهمیت دارد؟

 

 

امروزه دارایی‌های گوناگونی، مانند رمزارزها، فارکس و… مطرح شده‌اند؛ اما همچنان طلا یکی از اصلی‌ترین دارایی‌هایی محسوب می‌شود که در حجم بالایی مورد معامله قرار می‌گیرد. کمیابی این فلز گران‌بها یکی از اصلی‌ترین عوامل تعیین حرکت نمودار قیمت طلا است. بنابراین، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا در مورد سرمایه‌های خود تصمیمات درستی را بگیرند. همچنین می‌توانید لیست قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را در بازار ارز دیجیتال اینوکس مشاهده نمایید.

ازاین‌رو، کارشناسان برجسته خارجی با بررسی روند قیمت طلا تا پایان سال، سعی کرده‌اند تا راهنمای خوبی را برای سال‌های آینده در اختیار شما بگذارند. بااین‌حال، به این نکته توجه داشته باشید که پیش بینی طلا در سال ۱۴۰۳ توسط تحلیلگران صرفاً برای راهنمایی شما صورت گرفته است و به این معنا نیست که شما نیازی به تحقیق در این مورد نخواهید داشت.

همچنین در صورتی که شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی‌دانید برای سرمایه گذاری بازار طلا بهتر است یا آینده بیت کوین روشن‌تر است.

 

 

 

قیمت طلا چطور محاسبه می‌شود؟

 

 

همان‌طور که می‌دانید، قیمت‌های جهانی طلا بر اساس هر اونس طلای 24 عیار ارائه می‌شوند. بااین‌حال، ما می‌خواهیم که قیمت طلا را به‌ازای هر گرم طلای 18 عیار به دست بیاوریم تا بتوانیم درکی درست از قیمت طلا در بازار ایران داشته باشیم. برای این کار، ابتدا قیمت هر اونس طلای 24 عیار را بر عدد 41.47124 تقسیم می‌کنیم تا قیمت هر گرم طلای 18 عیار به دلار به دست بیاید، سپس عدد به دست آمده را در قیمت روز دلار ضرب می‌کنیم.

 

 

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طلا

 

 

برای اینکه پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و سال‌های بعد را به شما ارائه دهیم، به‌سراغ تحلیل کارشناسان بر روی نمودار قیمت طلا رفته‌ایم. این تحلیل بر روی نمودار جهانی هر اونس طلای ۲۴ عیار انجام می‌شود و سپس، در ادامه ما ارقام به‌دست‌آمده را به طلای ۱۸ عیار بر حسب هر گرم تبدیل کرده و در اختیار شما می‌گذاریم.

برای پیش بینی قیمت طلا، از تایم‌فریم ماهانه نمودار XAUUSD استفاده می‌کنیم و اندیکاتورهای مختلف را بر روی آن به اجرا درمی‌آوریم تا محدوده‌های حمایت و مقاومت را بیابیم. همچنین در صورتی که قصد خرید طلا با حجم پایین را دارید.

 

 

نمودار قیمت طلا در تایم‌فریم ماهانه یک الگوی «پرچم صعودی» (bull flag) بزرگ را نشان می‌دهد. در این الگو، شکست روند قیمت طلا، از بالا و در نرخ 1848.24 دلار رخ می‌دهد. پیش از شکسته‌شدن پرچم، نمودار قیمت طلا یک الگوی «ستاره صبحگاهی» (Morning Star) را در اکتبر ۲۰۲۲ و در قیمت ۱۶۱۷.۷۶ دلار تشکیل داد و سیگنال حرکت صعودی را در مورد پیش بینی قیمت طلا در اختیار معامله‌گران گذاشت.

علاوه‌بر آن، الگوی «چکش» (Hammer) که در سپتامبر ۲۰۲۳ و در قیمت 1918.66 دلار شکل گرفت، سیگنالی را مبنی بر روند قیمت طلا تا پایان سال و افزایش نرخ تا اوج 2150.04 دلار ارائه داد.

 

 

پیش بینی قیمت طلا در سال 1403

 

 

ازآنجایی‌که درحال‌حاضر (5 اردیبهشت ۱۴۰۳)، قیمت دلار برابر با ۶۴٬۰۰۰ تومان است، در ادامه، پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ را بر اساس دلارهای ۶۰ و ۷۰ هزار تومانی به شما ارائه می‌دهیم. این پیش بینی بر طبق تحلیل تکنیکال روند قیمت طلا تا پایان سال توسط کارشناسان برتر دنیا صورت گرفته و صرفاً جنبه آگاهی‌بخشی دارد و شما خودتان نیز باید پیش از اقدام به معامله، بررسی‌های لازم را انجام دهید.

 

 

 

پیش بینی قیمت طلا توسط کارشناسان

 

 

حالا که پیش بینی قیمت طلا در سال ۱۴۰۳ و سال‌های بعد را بر اساس تحلیل تکنیکال نمودار قیمت طلا به شما ارائه دادیم، باید ببینیم که کارشناسان معروف دنیا چه نظری درباره آینده این فلز گران‌بها دارند.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید